neděle 20. dubna 2014

Z deníku au-pair: Jaro v Irsku


A máme tu konečně jaro! Konečně můžu vytáhnout ze skříně všechny ty šaty, tílka a kraťasy, které jsem tu přes zimu poctivě kupovala ve slevách (:D) a užívat si výlety a pikniky (pojídání cookies a hltání "zadara" knížek z Kindlu). Poprvé v životě jsem ta nejopálenější z domu, já, chronická bledule, tu mezi zimomřivými Iry vypadám jak indián. Příchod jara/léta s sebou ale nese jednu špatnou zprávu - zbývá mi tu už jenom 40 dní! Vážně nechápu, kam se všechen ten čas poděl, ale je to tak, za měsíc a kousek dám poslední sbohem všem těm úžasným lidem a místům a vrátím se zpátky do Čech, kde mi to teď připadá strašně nudné, jako by mě ta země dusila...proto doufám, že v létě zase vyjedu někam pryč, tentokrát do Anglie! (Což závisí na tom, na jakou mě vezmou VŠ - jestli vůbec na nějakou.)
Velikonoce se tady slaví v neděli, ale nejdůležitější den je Velký pátek, kdy musí být všechny hospody a podobné podniky zavřeny. Zasvětila jsem rodinku do tajů těch českých Velikonoc, největší ohlasy měla samozřejmě pomlázka, mrzačení sourozenců a destrukce interiéru se ale s pochopením moc nesetkaly. Asi tady vědí, že hledání vajíček na zahradě je poněkud bezpečnější ;)
 Konečně si taky můžu na seznamu odškrtnout Dublin, mám pocit, že už tohle "velkoměsto" znám líp než Prahu. Při každé návštěvě mu propadám víc a víc, dokázala bych si i představit, že bych se tu někdy usadila. Kdybyste sem někdy zavítali, určitě nezapomeňte navštívit ZOO (kde mají slepice s chlupatýma nohama :D), starším dětem by se mohla líbit Fort Lucan Adventureland. Já byla u vytržení z dublinského muzea, které je rozděleno do 4 budov, ale nejvíc času jsem strávila v historické části s výstavou o Vikinzích (ano, kostry, sekery, meče, juchuu :D)!
A já se mohla vrátit do školkovských let a zasvětit malou do tajů pletení venečků ^^!

2 komentáře: