pondělí 10. února 2014

#004 Veronica Roth - Povstalecká trilogie: Divergence


Šestnáctiletá Beatrice Prior žije v poklidném městě, které je rozděleno na 5 frakcí - Odevzdanost, do které ona a její rodina patří, Mírumilovnost, Sečtělost, Odvážnost a Upřímnost. Každý člověk ve městě má předpoklady pro jednu z frakcí, pro jakou, to se dozví právě ve věku 16 let, kdy si musí zvolit život v jedné z nich. Po testu se ale Beatrice dozví nestandardní výsledek - má předpoklady pro 3 frakce, což ji řadí k tzv. Divergentním - lidem, kterým jde v tomto městě o život...

Po testu ji čeká největší rozhodnutí jejího života - měla by zůstat s rodiči a bratrem v Odevzdanosti, nebo poslechnout své srdce a přejít do Odvážnosti? Když se dozví, že její bratr přešel k Sečtělým, rozhodne se opustit Odevzdané a žít život plný dobrodružství. Vybere si nové jméno Tris, záhy ale zjišťuje, že život u Odvážných nebude tak úžasný, jak si jej vysnila. Ve frakci Odvážných , jak už název napovídá, musíte být opravdu odvážní, a co víc, ovládat zbraně a být v perfektní fyzické kondici. Hubená a malá teenagerka vychovaná ke službě druhým se okamžitě stává outsiderem, je na ní však něco, díky čemu stále přežívá. Její kouzlo upoutá i trenéra nováčků Čtyřku, tajemného mladíka, kterého všichni ve frakci obdivují (a já ho miluju! :D).

Do frakce se dostane jen 10 nejlepších nováčků, takže výcvikový tábor se nese ve velmi soutěžním duchu. Někteří pro vítězství neváhají zmrzačit, nebo dokonce i zabít. Díky své Divergenci se ale Tris probojovává do popředí, což neunikne pozornosti lidem, kteří by nejraději vyděli všechny Divergentní mrtvé...

Hodnocení: 9/10
Po dlouhé době knížka, kterou jsem přečetla jedním dechem. Po dočtení jsem hned spěchala pro druhý díl, o knížce v jednom kuse přemýšlím, prostě jsem se do ní zamilovala (nebo spíš do úžasného Čtyřky :D). Děj má spád, neustále se něco děje, hrdinové jsou zvláštní, zajímaví, občas možná trochu nedotažení, autorka nechává prostor pro vaši vlastní fantazii, takže si můžete/musíte nějaké věci domyslet. Je pravda, že mi knížka trochu připomněla Hunger Games, ale body dolů za to dávat nebudu.

Naopak body strhávám chystanému filmu (v dubnu v kinech), obsazení mi vůbec, ale vůbec nesedí, po zkouknutí traileru jsem měla chuť rozbít obrazovku, skoro se mi chtělo brečet! Sice to vypadá, že se tvůrci poctivě drželi knižní předlohy, ale ani kvůli tomu jim výběr herců neodpustím a na film se radši ani nepodívám! Tak! :D

Nakladatelství: Albatros Media - CooBoo
ISBN: 978-80-7447-125-4
Originál: Divergent
Překlad: Radka Kolebáčková
Počet stran: 343
Rok vydání: 2012

Žádné komentáře:

Okomentovat