středa 20. listopadu 2013

Penney's (Primark) Haven

Nedávno jsem narazila na VV na diskuzi, jestli stojí za to vyjet do zahraničí a nakoupit si v Primarku. Kdo by nevěděl, Primark, v Irsku Penney's, je obchodní řetězec s oblečením a bytovými doplňky. Ceny jsou většinou nižší než v českých obchodech typu Terranova, NY, Zara, C&A, Ann Christine atd., obchody jsou ale obrovské - dokonale je prošmejdit a nenechat si ujít jediný kousek oblečení zabere klidně i celý den (alespoň ve velkých městech, jako je Londýn, Berlín atd.). Někdo se ptal, jak je na tom oblečení s kvalitou, někoho zase zajímaly ceny, jiného rozlehlost a zásoby obchodů, hodně holek chtělo fotky.  A jelikož mám Penney's za humny, rozhodla jsem se napsat tak trochu shrnující článek a vyfotit pár srdečních kousků. Protože složení mé šatní skříně je následující: 5 % věcí, co jsem si přivezla z domova, pár kousků z Vero Moda, 5 % eBay (nepočítám doplňky), 5 % Dunnes, 5 % internet, zbytek, tedy cca 80 %, je z Penney's.
U nás v Killarney je to asi jediný obchod s oblečením, které si můžu dovolit. Irsko není drahé, pokud tedy nebydlíte ve městě, které je dennodenně zaplaveno bohatými Američany, na čemž se obchody samozřejmě snaží vydělat, takže věci, co nakoupíte ve vedlejším městě, tu mohou být i 3 x - 5 x dražší. Naštěstí (alespoň pro mě) je náš obchůdek malý, alespoň Priamrku v Londýně. Takže když tam zajdu 1-2 x za 14 dní, vždycky si odnesu pár kousků. Navíc nemusím o věci bojovat se stovkami dalších lidí, jako se to stává v těch obřích obchodech!

Ceny
Jak už jsem říkala, ceny v Primarku jsem docela příznivé. Některé kousky jsou trochu dražší, většina věcí je ale levnějších než u nás, hlavně tu mají ale každý den slevy, takže ukořistit kalhoty za 5 € nebo top za 1€ není vůbec těžké. Můj osobní rekord z hlediska hodnoty/ceny pořízení jsou letní botky na klínku, koupila jsem je sice na podzim, takže si teď chvíli na nošení počkám, ale za to 1 € mi to stálo :D
Většinou už nenakupuji za původní cenu, ale počkám si, až věci zlevní, protože vždycky, vždycky, když jsem si něco koupila, za pár týdnů to zlevnili, hajzlové! :D

Kvalita 
Kvalita oblečení je většinou přirovnatelná k lepším obchodům jako Zara atd., rozhodně je lepší než New Yorker atd., ještě se mi snad nestalo, že by se mi něco rozpáralo nebo tak něco, i když se mi pár triček po vyprání trohu smrsklo a dvoje džíny pustily trochu barvy (ale možná to je tím, že je tu dost tvrdá voda a oblečení sušíme v sušičce).
Kvalita bot trochu pokulhává, určitě by měli zapracovat na podrážkách, které jsou většinou bez vzorku, takže když jsem sháněla boty na podzim/zimu, nic jsem si tu nevybrala, protože na těch klouzavých bezvzorkovatých podrážkách bych si určitě zlomila nohy.

Sortiment
Najdete tu oblečení, doplňky, obuv, doplňky do bytu (které jsou většinou vážně vychytané), povlečení, kabelky, kosmetiku. Většinu obchodu zabírá dámská sekce, pánové a děti také zkrátka nepřijdou, ale nám, holkám, se prostě nemůžou rovnat :)

Wishlist (čekám na slevy :D)

Poslední dobou jsem si zamilovala věci s tartanem a oblečení v biker, grunge stylu, určitě něco z toho musím mít!

Tyto 3 věci miluji kvůli tomu, že je můžete nosit jak k elegantním věcem, tak k nějakému rebelskému outfitu, což z nich dělá ideální kousky do mého šatníku, protože někdy chci přeci jen být za dámu :)

Tričko s Jokerem je sice z pánské sekce, ale i tam si občas nakoupím, stačí si najít velikost XS a máte pohodlné tričko, většinou se zajímavým motivem, které pro holky nedělají :/ Po šatech jako na obrázku už koukám docela dlouho, tak bych se možná konečně mohla odhodlat ke koupi, květované džíny mi zase učarovaly hned, jak jsem je viděla, ještě mají i kraťasy, ale na ty si moc nepotrpím. A nakonec vánoční svetr, který byl láska na první pohled, narozdíl od ostatních nevypadá zas tak moc vánočně a není to klasika se sobem, sněhulákem nebo Santou.

Příště se můžete těšit na článek s outfity z Penney's :)

A na závěr malá anketa - který svetr byste si koupili? Jak jsem psala, u mě vede čoko poleva, ale možná neodolám i stromku. A co vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat