středa 16. října 2013

Knížky: Fevre Dream & Love Virtually

Bez čtení bych moc dlouho nevydržela, takže i tady v Irsku chodím do knihovny a půjčuju si knížky. Všechno čtu v angličtině, a to je kámen úrazu - jsem totiž strašnej slimejš! Knížku o 400 stránkách mám většinou přečtenou za 3 dny, když mám celý den volna, zvládnu to i za jeden den. V AJ mi to ale trvalo 14 dní!

George R.R. Martin - Fevre Dream

Byla mi doporučena známým na goodreads.com, protože já prostě zbožňuju sérii Píseň ledu a ohně (vznikl podle ní seriál Hra o trůny) od Gorge R.R. Martina. Fevre Dream je totiž knížka právě od něj, a i když je téma trochu odlišné, přesto se mi knížka vážně líbila. Spojení otrokářství, upírů a parníků se povedlo, pomalu začínám mít upíry zase ráda :) Pokud máte rádi Interview s upírem, rozhodně je Fevre Dream právě pro vás, jistým způsobem si jsou hodně podobné.

Hlavní hrdina Abner Marsh je pirátem řeky Mississippi. Tlustý, ošklivý, nenažraný, zkrachovalý, ale charismatický, loajální a přímý chlapák, který dostane zvláštní nabídku - postavit loď a zaujmout na ní místo druhého kapitána (ač to zvláštně moc nezní, kapitán je vždycky jenom jeden!). Díky prostředkům záhadného Joshuy Yorka postaví velkolepou loď - Fevre Dream. York za to chce jen jediné - být prvním kapitánem a občas rozhodovat o tom, kde, kdy a na jak dlouho loď zastaví. Abner je zprvu v sedmém nebi, jeho štěstí ale netrvá věčně...A dál už ani muk, pokud jsem vás navnadila, knížku si sežeňte a přečtěte!

Hodnocení: 8.5/10
Body ubírám za nudné pasáže, kterých je tam sice minimum, a za trochu (alespoň podle mě) nedotažený konec.

Daniel Glattauer - Love Virtually

Poslední dobou romantické romány vůbec nečtu, tento jsem si ale dokonce koupila (dobrá, stál mě jen 1,47€)! Zaujala mě totiž jedna věc - knížka je jako archiv e-mailové konverzace, která začne opravdu nevinně, ale končí...ani nevím jak, musím si totiž půjčit druhý díl :)

Emmi chce zrušit předplactné jakéhosi časopisu, nedopatřením však vynechá jedno písmenko v e-mailové adrese, a tak se e-mail ocitne ve schránce jakéhosi Lea. Podruhé. Potřetí. A takto začíná vtipná konverzace dvou lidí, která se postupem času stane konverzací muže a ženy, kteří se evidentně přitahují. Má to však jediný háček - ti dva se nikdy nepotkali, navíc Emmi je šťastně provdaná. Přesto z e-mailů srší erotické napětí, jejich touhu můžete téměř nahmatat. Co se tedy stane, když se ty dvě spřízněné duše domluví na schůzce? 

Sama bych to ráda věděla, druhý díl s názvem Every Seventh Wave už na mě čeká :)

Hodnocení: 9/10
Knížku jsem přečetla jedním dechem, opravdu mě bavila, jeden bod do dokonalosti ale chyběl - některé e-maily mi připadaly jen jako výplň prázdných stránek.


Žádné komentáře:

Okomentovat