neděle 1. září 2013

Tradiční italské tiramisu

Je to 2 roky, co jsem byla na výměnném pobytu v oblasti italského Lago di Garda. Mezi jednu z nejlepších věcí, co jsem se zde naučila, považuji světoznámý italský dezert - tiramisu. Teď budu kuchtit tiramisu pro mou irsko rodinu, tak se zároveň podělím o recept. Samozřejmě nikdy nepřipravíte tiramisu jako pravý Ital s pravými italskými přísadami a roky cvičení, ale můžete se o to pokusit stejně jako já. Já mám ovšem výhodu, že mě to přesně takový Ital učil ;)

 
Nicméně, při troše šikovnosti a kuchařského know-how jistě tuto dobrotu zvládnete připravit. Nemusíte mít nějak zvlášť supr čupr kulinářský jazýček, tiramisu je spíše o přesném postupu.

Potřebné suroviny (pro plech rozměrů cca 15x25xalespoň 8 cm):
  • 600 g cukrářských piškot - doporučuji ty pevné, na povrchu pocukrované, přesně jako na obrázku
  • cukr moučka
  • 5 vajec
  • 1 kelímek mascarpone - většinou se prodává v kelímku po 250g, a to by mělo stačit, můžete ho však dát trochu více (já dávám 400 g)
  • studená káva - ochucena podle vašich potřeb - doporučuji ji trochu více osladit. Samozřejmě nejlepší je dělaná ve spiciálním kávovaru z pravé italské kávy, ale kávovar není u nás moc k sehnání, proto postačí naše klasická káva.
  •  200 g smetany ke šlehání 
  • práškové kakao - myslím tím to hořké, klasické Granko prosím nezkoušejte!

Postup:
1. Uvařte kávu, podle chuti oslaďte a zřeďte mlékem
2. Připravte si zvlášť žloutky a bílky
3. Žloutky s 5 polévkovými lžícemi cukru rozmixujte do běla
4. Bílky rozmixujte se špetkou soli do sněhu
5. Rozmixujte smetanu a jemně smíchejte s bílky - sníh nesmí spadnout
6. Rozmixujte mascarpone se žloutky a přidejte bílky se smetanou
7. Přidejte špetku kávy a jemně zamíchejte
Tadá - krém je hotov :)
8. Na dno plechu rozetřete krém a celou plochu vyložte piškotami smočenými (opravdu jenom lehce smočenými, jinak z tiramisu budete mít bláto) v kávě
Toto zopakujte ještě 2x
9. Celé dílo ještě potřete krémem
Hotovo!
Uložte na chladné místo, nejlépe na 24 hodin.
Před podáváním posypte přes sítko kakaem.

PS: Po zpracování možná přidám mé vlastní fotky a konečný výtvor :)

2 komentáře: